tisdag 6 augusti 2013

Vikt.

Jag vägde mig imorse. Bestämde mig för att jag ville veta. Extremt jobbig känsla att dra fram vågen, sätta igång den, ställa sig på den och se resultatet. Ångest deluxe. Det är därför jag aldrig väger mig. För att det ger mig så mycket ångest och ångest är snarare något jag vill ha mindre än mer av.

Men jag var så nyfiken och så vill jag kunna säga "jag har gått ner x kilo" i framtiden. Det är ändå en fin känsla som gör att man känner sig stolt över sig själv.

Och resultatet? Jag kommer inte säga siffrorna än (känner mig inte ett dugg redo för att säga det högt), men jag blev positivt överraskad. Jag vägde 6 kg mindre än vad jag trodde. 8,5 kg mindre än när jag senast vägde mig, vilket var för väldigt väldigt länge sen. Men ändå. Men det känns åtminstone rätt bra.

Hur som helst så kanske siffror hit och dit inte spelar så stor roll egentligen, men hälsan spelar stor roll. Att vara överviktig är aldrig hälsosamt och det är något man måste ta tag i. Men jag är på god väg i alla fall och jag håller alla tummar och tår för att det inte bara blir en "diet-fluga" som jag struntar i om ett par månader. Egentligen tror jag inte det, men man vet aldrig. Hittills har jag gett upp alla försök till hälsosamt liv. Förhoppningsvis har jag hittat hem nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar