söndag 11 augusti 2013

Helg och sånt.

Jag har ätit godis hela helgen och jag har ingen ångest över det alls. Istället för att se saker som nedslag hela tiden försöker jag se det positiva i det. Exempelvis:

Jag har inte ätit godis varje dag den här veckan.
Jag har inte hetsätit.
Jag har haft kvar godis efter kvällens slut!
Jag har kunnat vänta med att äta utan att vara helt fokuserad på när jag får äta.

Dessutom så märker jag sådan skillnad i hunger, aptit och portioner. Det är helt galet egentligen. Jag är så nöjd med min nya livsstil!

I lördags var jag iväg hela dagen, så först åt jag yoghurt och hallon till frukost vid 8-9 på morgonen. Runt 2-tiden åt jag en glass. Vid 4-tiden skulle jag äta hamburgare och pommes frites, men orkade ungefär en tredjedel av pommesen och en halv hamburgare, sen var nöjd resten av dagen. Jag var inte ens ett dugg hungrig vid 22-tiden på kvällen. Inte sugen på något heller egentligen, men åt upp godiset från fredagkvällen. Aja.

Idag åt jag frukost vid 9-10 på morgonen. Vid ett lunchade jag med min mamma. Tog en kycklingsallad på Waynes och blev mätt efter knappt två kycklingbitar (var ungefär 5 "större" bitar i) och lite sallad. Höll mig mätt på detta ända fram till fem-tiden då jag åt en wrap med halloumi, grönsaker, keso och bacon.

Att jag nu sitter och kastar i mig massa naturgodis? Det behöver vi inte prata om. Jag är duktig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar