torsdag 15 augusti 2013

Middagen.

Efter mycket övervägande hit och dit bestämde jag mig tillslut för att det fick bli kycklingsallad till middag idag.

Grillad kyckling, 100 gram (100 kcal)
Broccoli, 100 gram (35 kcal)
Gurka 70 gram (10 kcal)
Paprika, 80 gram (22 kcal)
Bladspenat, 10 gram (2 kcal)
Machésallad, 10 gram (2 kcal)
Vitlökssås, 23 gram (110 kcal) 



Helt sjukt egentligen att 23 gram vitlökssås innehåller mer kalorier än 100 gram kyckling. Man kan ju skippa såsen alternativt byta ut den till keso, eller vad man nu vill. Men jag kände mig så himla himla sugen på den och tyckte att det fick vara värt 110 kcal. Dessutom vet jag inte ens om jag ska äta något mer idag så det kändes lite whatever.

Just nu är jag proppmätt, så det lutar åt att det här blev dagens intag. Känner mig väldigt nöjd faktiskt. Det gör att dagens totala kaloriintag ligger på bara 381 kcal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar