söndag 18 augusti 2013

Framsteg.

Det kanske inte är mycket för världen, men det är så stora steg för mig. I fredags köpte jag som sagt en massa frukt och en burk kesella vanilj. Det faktum att jag fortfarande, trots att det är söndag, har kvar halva asken vindruvor och halva asken jordgubbar plus hela kesellan är en helt otrolig och förvånande känsla.

Jag har aldrig kunnat ha något hemma i flera dagar som jag tycker är gott, utan jag har alltid ätit upp det på en gång i princip. Det är en fin känsla.

Men också det här med portionerna, och gud vad det känns som att jag tjatar, men det är så extremt nytt och stort för mig, så jag kan inte låta bli.

I lördags exempelvis åt jag;
Frukost: Vaniljyoghurt och fruktsallad.
Lunch: 4 små halloumiskivor med lite sallad.
Middag: 1 liten skiva kött, lite potatissallad, några stekta potatisbitar och lite sallad.
Nattmat: 1 smörgås.

Idag åt jag visserligen chips till frukost, sedan mötte jag upp en kompis på lunch och tog en kebabsallad istället för pizza men orkade inte ens äta en tredjedel av maten innan jag var proppmätt. Sedan skulle vi fika och hon hade kakor men jag var inte ett dugg sugen så jag tog inte ens någon (alltså?! aldrig hänt). Till middag en liten porton pasta med kycklingsås, och nu ska jag äta lite fruktsallad med vaniljkesellan.

Helt sjukt ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar