torsdag 8 augusti 2013

Dagens måltider. (Tolfte fastedagen)

Det gick bra med att fasta 16 timmar. Jag fick påminna mig själv att jag inte alls var hungrig igår kväll, men fram till lunch var det inga problem. Ett par koppar kaffe och sysselsättning hjälpte bra.

Lunch: Varma koppen, redd kycklingsoppa (85 kcal)
Mellanmål: 100 gram gurka (14 kcal)

Middag - 356 kcal

Broccoli, 100 gram (35 kcal)
Falafel, fyra stycken (169 kcal)
Mini-keso, 100 gram (70 kcal)
Fetaost, 18 gram (40 kcal)
Paprika, 100 gram (28 kcal)
Gurka, 100 gram (14 kcal)

Det är en sådan lyx att kunna fasta och ändå äta en stor, mättande, varm måltid. Det måste jag ändå säga. Att kunna äta sådan här mat två dagar i veckan tror jag bidrar väldigt mycket till de positiva känslor jag känner med 5:2.

Dagens totala matintag: 455 kcal 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar