tisdag 27 augusti 2013

Får se hur det går.

Jag började med 5:2 i slutet av juni och det hela började väldigt bra. Mest tack vare att jag jobbade heltid de första två månaderna (ungefär) men nästa vecka börjar jag höstterminen och då är det skola igen.

Jag oroar mig över hur det kommer att gå när det är skola som sysselsätter mig och inte jobb. I skolan är man mer psykiskt aktiv än fysiskt, vilket jag tror kommer att göra att det känns tyngre att fasta. Dessutom kommer jag att vara ledig relativt mycket. Jag ska försöka hålla mig till måndagar och torsdagar, mest för att jag gillar det upplägget och de rutinerna. Men det innebär också att det kommer bli många lediga fastedagar. Men det borde jag väl klara?

Dessutom har jag praktik i en vecka och det känns så jobbigt att behöva förklara för alla där att jag inte kommer att äta så mycket två av mina dagar där på grund av 5:2. Jag hoppas i alla fall att de är positiva till det och inte tycker att det är något problem. Vi får väl se. I värsta fall får jag väl skippa fastan en vecka, om det skulle vara så.

Jag längtar tills den här terminen är över och jag börjar jobba heltid igen, jag tror att det kommer göra allt det här så mycket enklare. Fasta rutiner och aktivitet känns som a och o för mig i kombination med 5:2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar