måndag 5 augusti 2013

Måndag - fastedag.

Nähäni. Man ska aldrig någonsin påpeka att något går bra, för då brukar det alltid gå dåligt. Bara för att livet vill jävlas lite extra med en, såklart.

Överlag har väl dagens fasta gått bra, egentligen. Men det är några saker jag inte gillar med den här dagen. Exempelvis att jag känt mig hungrig och aldrig riktigt nöjd, och att jag ätit hela fyra mål idag. Vanligtvis brukar jag aldrig vara hungrig och jag brukar äta två mål vanligtvis, ibland tre vid akuta fall.

Lunch 11.00 - Varma koppen, redd kycklingsoppa (85 kcal)
Mellanmål 15.15 - 100 gram gurka (14 kcal)
Middag 18.30 - Grönsakswok och keso (207 kcal)
Kvällsmål - Filmjölk, hallon och blåbär (163 kcal)

Det ger mig ett totalt intag på 469 kcal idag. Så trots mina fyra mål har jag ju inte ätit över maxintaget i alla fall. På det sättet är det väl bra.

Men jag misstänker att min ovanliga hunger och mitt ovanliga sug efter mer handlar om att jag fick min mens idag. Det kan vara så. Antingen det eller att det har gått en vecka sen förra fastedagen. Jag vet inte. Men jag kan ju knappast känna mig missnöjd med dagen ändå. Men jag vill ju helst låta kroppen vila så mycket som möjligt från mat och låta det gå flera timmar mellan varje måltid. Men jaja, allt kan inte vara perfekt.

Nu är jag hemma hos mina föräldrar och ska sova här i natt. De har en våg i badrummet och jag är lite halvsugen på att försöka våga väga mig imorgon. Jag har inte riktigt fått klart för mig om det är en bra eller dålig idé egentligen. Jag vill ju inte att det här ska fokusera på min vikt, men samtidigt är det ju roligt att kunna jämföra morgondagens vikt med vikten om ett halvår eller ett år. Det är ju ändå ett sätt att kunna se skillnad. Vi får se hur jag gör. Jag hoppas mest att jag bara inte blir alldeles superdeppig av att se vikten. Har inte vägt mig på flera år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar