torsdag 15 augusti 2013

Fastedag fjorton.

Imorse vaknade jag så hungrig. Drack en kopp kaffe och tänkte att hungern kommer ju gå över, det gör den ju alltid. Det ersattes med illamående. Men jag envisades med att jag minsann ska fasta idag oavsett, och direkt när jag kom till jobbet var både hunger och illamåendet som bortblåst.

När det är tempo på jobbet tycker jag att det är så mycket lättare att fasta. Jag hinner inte tänka på mat eller att jag är hungrig. Däremot så bjöds det på tårta idag. En kollega hade fyllt 50 i somras och skulle firas. Igår, när jag fick reda på att det skulle bjudas på tårta, kände jag att jag inte ens brydde mig. Herregud, tårta hit och tårta dit. Men när jag sedan satt ensam där i personalrummet med en tårta framför mig kändes det trots allt rätt jobbigt.

Men sug går över precis lika fort som hunger. Tur är väl det.

Än så länge har jag bara ätit en varma koppen (100 kcal) till lunch. Jag har ännu inte bestämt mig för vad jag ska hitta på till middag. Känner mig faktiskt inte ens särskilt hungrig just nu. Men något ska jag nog hitta på trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar