måndag 26 augusti 2013

Fastedag sjutton.

Det här med att ha semester och fasta är verkligen en utmaning om man har en historia av att tristess-äta. Förra veckan gick bra trots semester och jag vet inte om det beror på att jag är påväg att bli sjuk som jag tycker det är tufft idag. Är konstant hungrig och dödssugen på chokladbollar. Har övervägt att hoppa över fastan för att äta onyttigt istället. Det är första gången det händer mig sen jag började med 5:2.

Men det ska nog gå bra idag också.

Hittills har jag ätit lunch och till lunch blev detta; 

50 gram mini-keso (35 kcal)
50 gram broccoli (18 kcal)
50 gram isberssallat (6 kcal)
40 gram gurka (6 kcal)
50 gram paprika (14 kcal)
4 skivor strimlade kycklingskivor (76 kcal)
Totalt: 154 kcal


En bra lagom och ganska lätt lunch. Det jag älskar med 5:2 är att all mat jag lagar i ordning är så himla lättfixat och går fort att göra. Dessutom tycker jag faktiskt att det är lite roligare med mat när jag försöker komma på kombinationer som passar bra ihop, men samtidigt är mättande, gott och nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar