tisdag 13 augusti 2013

Ännu en utmaning igår.

Igår kväll, strax efter nio på kvällen ringer det på dörren. Utanför står min granne med en bit kladdkaka som hon ville bjuda på för att hon hade bakat. Supersnällt, men ganska jobbigt att känna doften av nybakad kladdkaka när man fastar.

Men jag rörde den inte. Låg och tänkte på kvällen att jag ville äta den till frukost imorgon. Jag tror att jag mest tänkte det som en tröst. Att starta dagen med en kladdkaka känns inte som den mest ultimata frukosten ändå. Smakade en liten smula på morgonen och den ligger fortfarande kvar i kylen. Ska lyxa med den om ett tag. För nu har jag precis ätit middag.

Men i övrigt har jag märkt att jag inte bara äter mindre, utan väljer hellre det nyttigare alternativet. Inte för att jag känner mig tvungen till det på något sätt, utan för att jag vill. Det är oftast det jag är sugen på.

Dessutom äter jag rätt mycket vegetariskt numera. Det är sällan jag äter köttprodukter här hemma. Jag har aldrig varit särskilt mycket för kött ändå och tycker mest att det är jobbigt att tillaga. Men det har blivit mer vegetariskt den senaste tiden. Wraps med halloumi, falafel och så ligger veggie-burgare i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar