måndag 30 september 2013

Vecka 14, fastedag 26.

Egentligen skulle jag ha varit hemma och skrivit tenta idag, men så blev jag inringd på jobb, och ärligt talat jobbar jag hellre än fastedag än är hemma. När man håller sig aktiv är det lättare att inte fokusera på mat, det tycker jag är skönt.

Efter såhär lång tid (3½ månad) med 5:2-metoden tycker jag att det börjar kännas så avslappnat och skönt, jag känner mig lite som en LCHF:are som säger att de är liberal-LCHF. Jag är en form av liberal-5:2-are nu. Det vill säga att jag inte räknar kalorier lika noga längre, alltid när jag är hemma dock, men om jag till exempel jobbar så kan jag inte väga, räkna och mäta. Då får jag helt enkelt bara äta saker i en liten mängd under lunchen.

Idag serverades det pyttipanna, så då åt jag cirka tre små potatisbitar och lite vitkålssallad och lite tomat. När jag var ny med 5:2-metoden tyckte jag att det var frustrerande att inte veta hur mycket det innehöll, för att det komplicerade hur jag skulle äta resten av dagen. Men nu tänker jag att jag det inte spelar så stor roll, utan jag får helt enkelt se till att äta cirka 300-350 kcal resten av dagen så borde jag hålla mig under 500 kcal-gränsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar