tisdag 17 september 2013

Resultat!

Jag var och hälsade på en förskola idag, de har inte träffat mig på en månad. När jag kom dit säger en kollega till mig "men herregud vad du har gått ner! Det syns, speciellt i ansiktet! Jag kände knappt igen dig". Och flera andra reagerade och påpekade på hur mycket jag har smalnat av sedan de sist såg mig.

Eftersom att de inte har sett mig på en månad så är det klart att de ser en större skillnad än jag som ser mig själv varje dag. Trots att jag känner att jag går ner i vikt. Men det är inte samma sak.

Jag blev så nyfiken på hur mycket jag faktiskt vägde nu att jag vägde mig hos en kompis. Det blir på ett sätt fel i jämförelsen eftersom att förra gången jag vägde mig gjorde jag det på morgonen och nu på eftermiddagen istället.

Men gissa?
Jag har gått ner 2,6 kg på fem veckor!

Det kändes oerhört bra. Speciellt med att få de resultaten när man ätit både frukost och lunch och druckit kaffe, liksom.

Det enda som jag tycker är lite irriterande är att jag aldrig vägde in mig innan jag började med 5:2-metoden. Jag borde ha tagit mig i kragen och gjort det bara. Men när jag började med 5:2 så handlade det aldrig om vikten. Jag tänkte att även om jag står stilla i vikt så kommer jag må bra av att äta såhär och det är huvudsaken. Jag hade ärligt talat inte räknat med att gå ner i vikt.

Så det enda jag har att jämföra mig med är när jag vägde mig för längesen. Så längesen att jag inte ens har ett datum, men jag tänker att jag får utgå från att det var så jag vägde innan 5:2, trots att resultaten kanske blir lite missvisande.

Men i alla fall, det innebär att jag har gått ner totalt 11,1 kg.
Sedan den gången jag vägde mig. Som jag inte ens vet när det var. Men ändå. Jag har gått ner 11,1 kg sen dess. Och 2,6 kg på fem veckor!

Det är fantastiskt, för jag har aldrig mått bättre. Jag känner mig så himla fri på något sätt. Att gå ner 2,6 kg på fem veckor trots att jag äter godis minst två gånger i veckan och att det slinker ner någon snabbmat ibland, plus lite fikor. Och så rör jag inte på mig så mycket som jag kanske borde. Men jag mår BRA. Jag mår så himla bra.

2 kommentarer:

  1. Härligt resultat!
    Håller med om att en stor fördel är att man mår så himla bra med 5:2.
    Fick faktiskt höra av en vän idag att jag har verkat så glad och positiv sista tiden. Och, ja, det är ju så jag känner också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt! Det är ju alldeles fantastiskt och ett tecken på att 5:2-metoden är bra för ens hälsa i det stora hela :)

      Radera