torsdag 5 september 2013

Bättre än förväntat.

Jag glömde såklart min akut-gurka idag när jag åkte iväg till skolan. Det slog mig när jag stod och väntade på bussen att jag helt hade glömt bort det. Först drabbades jag lite av panik, men sen tänkte jag på det Henrik Viberg Forsgren säger om fasta och hur fastan ska hjälpa en till att inte få panik för att man inte äter på ett par timmar. Nu följer jag inte honom exemplariskt (och dessutom äter jag ju enligt 5:2-metoden, medan han äter enligt 16:8) då jag oftast äter både lunch och middag, men ändå. Det fick mig att sluta fokusera på att jag glömt gurkan.

Och det gick ju hur bra som helst. Det gick mycket bättre idag att kombinera fasta och eftermiddagsskola än i måndags. Var inte ett dugg hungrig och jag var inte ens hungrig när jag åkte hem. Knasigt. Men kul att min kropp gör sig nya hungerrutiner.

Idag är jag lat och äter i princip samma sak som jag gjorde i måndags.

10.45 Lunch: Keldas tomatsoppa, 200 gram (110 kcal)
18.30 Middag: Stekt morötter och vitkålsblandning, broccoli, minikeso och kycklingskivor (259 kcal)

Nu är jag så proppmätt. 

Har dessutom börjat med en ny grej, efter varje middag under fastedagarna dricker jag en kopp kaffe. Jag tycker att det ger mig en skön känsla av lyx och välbefinnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar