torsdag 12 september 2013

Fastedag 22.

Jag hade egentligen inte planerat att ha två fastedagar den här veckan på grund av att jag känt mig sjuk. Men i och med att min mirakelkur med ingefära & citron faktiskt verkar hjälpa så tänkte jag att det är lika bra att köra. Så länge jag och kroppen mår bra, så ska jag inte skjuta på det heller.

Det är klart att det är lite småmotigt ibland att fasta. Det är det. Det tänker jag inte sticka under stol med. Men det är inte outhärdligt, plågsamt jobbigt. Men när man sitter och ser barnen mumsa på goda smörgåsar med leverpastej så blir man ju lite smått avundsjuk och önskar sig en smörgås också. Men det får jag ju äta annars, så vad spelar det för roll egentligen?

Jag körde på samma grej som i måndags, att jag äter det barnen äter men i mindre mängd. Så idag blev det en sked minestronesoppa till lunch, med massor av vatten. Jag vet ju inte hur mycket den där soppan innehåller, så jag vågar inte äta mer än bara en matsked ungefär. Den såg ut att innehålla mycket fett, så det skulle inte förvåna mig om det innehåll 100 kcal, alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar