söndag 15 september 2013

Nästan som att vara gravid.

Imorgon äntrar jag vecka 12!! Känns helt sjukt. Imorgon har jag hållt med 5:2 i tre månader. Jag läste i en hälso-tidning att det tar cirka 66 dagar att göra ett nytt beteendemönster till en livsstil. Nu har jag i och för sig passerat 66 dagar redan, men ändå.

Det känns så himla bra i kropp och själ att jag har upprätthållit detta i tre månader och att det faktiskt känns lika bra som när jag började. Om inte bättre, till och med.

Det känns också jävligt befriande att kunna äta vilken mat jag vill och godis på helgen, och ändå stå framför spegeln på morgonen och tänka att jag tycker om mig själv. Att jag accepterar hur jag ser ut och vem jag är. Vill aldrig någonsin ha ångest över vad jag äter. Det är ett sånt slöseri på negativ energi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar