onsdag 11 september 2013

Förändringar.

Den senaste veckan har jag upptäckt att jag sällan vaknar vrålhungrig nu för tiden. Innan jag började med 5:2 vaknade jag alltid med kurrande mage och ville vräka i mig frukost på en gång, ungefär. Nu vaknar jag alltid utvilad, nöjd och sugen på kaffe.

Så idag blev jag så förvånad över hur jag lyssnade på kroppen. Jag väcktes av väckarklockan vid kvart över sex och insåg att jag inte var hungrig. Drack kaffe och massor med vatten med ingefära och citron. Tänkte vid sju att det är lika bra att äta frukost på jobbet om jag ändå inte är hungrig nu. Men när klockan blev åtta på jobbet och frukosten serverades var jag fortfarande inte hungrig. Varför ska jag äta om min kropp inte verkar vilja ha något?

Men sen strax efter nio blev jag hungrig, åt en halv banan och var nöjd fram till lunch. Det är en härlig känsla att lyssna på kroppen måste jag säga.

En annan sak är att jag är medveten och mer mån om vad jag stoppar i mig. Inte på det sätt som att jag vägrar äta pizza, hamburgare, kolhydrater och socker. Utan mer att jag inser vad den typ av mat jag äter ger för bra konsekvenser för min hälsa. Idag till middag åt jag exempelvis blodpudding, som innehåller massvis med järn. Drack citron/ingefärsvatten, som hjälper kroppen att plocka upp järnet. Till det åt jag brysselkål och sallad på bladspenat, paprika och gurka. Massor med nyttigheter och antioxidanter. Kände mig så himla.. ren och näringsboostad. Fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar