onsdag 4 september 2013

En vanlig ätardag.

Eftersom att Alex Schulman tror att alla 5:2-are proppar i sig sockerkaka och coca cola under en fastedag så tänkte jag berätta hur en normal ätdag ser ut för mig.

Idag har den sett ut såhär:

7.45 - Frukost bestående av 1 knäckebröd och en skål med keso, banan och kanel. Kaffe.
11.15 - Lunch. 2 raggmunkar med keso, lingonsylt och lite majs. Vatten.
14.15 - Ett mjukt bröd med leverpastej och saltgurka.
18.30 - Middag. Fullkornsbulgur med korv stroganoff. Sallad. Vatten.

En sak jag aldrig slutar förvånas över är hur lätt allting känns sedan jag började med 5:2. Min kropp och jag är i symbios med varandra, den skickar signaler till mig när jag är hungrig och då ger jag den näring. Jag har dessutom börjat äta mycket saktare, förut kastade jag i mig mat (arbetsskada när man jobbar på förskola..). Förut kunde jag äta en portion mat på 5-6 minuter som nu tar mig 12-13 minuter att äta upp, och detta sker utan att jag ens tänkt på det.

En annan grej jag upptäckt är att jag sällan vaknar vrålhungrig på morgonen längre! Förut vaknade jag varje morgon med kurrande mage och kände mig nästan svimfärdig när jag reste mig upp ur sängen för att gå på toaletten. Nu vaknar jag nästan alltid pigg, utvilad och hungern kommer 30-60 minuter efter att jag har vaknat istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar