onsdag 18 september 2013

Bu.

Börjar med den positiva saken. Vanligtvis när jag har fått ett bra besked, exempelvis som att jag har gått ner i vikt, så måste jag "fira" och "unna" mig med något. Men igår blev jag så förvånad över hur jag valde bort det onyttiga när jag var i affären. Jag stod vid chokladhyllan, tittade på alla sorter och tänkte "men herregud, jag mår ju illa bara av att titta på detta. VILL jag verkligen ha?". 

Och det ville jag inte, så jag sket i det. 

Sen den dåliga saken. Den här veckan kommer att bli en 6:1 vecka istället. Det är inte det i sig som känns dåligt utan det som suger är att jag är sjuk. Igen. Värre nu än förra veckan.

Jag frös så himla mycket igår, så när jag gick och la mig på kvällen så hade jag på mig leggings, dubbla strumpor, dubbla linnen och hoodie, dessutom sov jag med en ullpläd under mig och en över mig, plus ett täcke. ÄNDÅ frös jag så att jag skakade.

Sedan vaknade jag en timme senare överhettad istället. Tog av mig alla kläder och samtidigt som jag frös så kallsvettades jag och kände mig varm. Så jag sov knappt på hela natten och nu känner jag precis likadant, fryser ömsom kallsvettas och så har jag så himla ont i huvudet och ont i halsen.

Därför tänker jag inte fasta imorgon. Det känns nog jobbigt att jag måste åka till skolan imorgon, oavsett hur jag mår. Att då kombinera det med fasta känns inte helt ultimat om jag ska bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar