måndag 9 september 2013

Vecka 11, fastedag 21.

Det känns som att jag är på väg att bli sjuk. Hosta som sitter i halsen men bara kommer ut i små fjuttiga tönt-hostningar (vilket i och för sig är så bättre än att hosta tills man kräks, men ändå). Frusen. Trött. Allmänt småhängig.

Idag har jag haft en halvbra fastedag om man ska vara noga, men jag är nöjd ändå med hur jag la upp dagen. Jag blev inringd på jobb imorse, vägde fram och tillbaka huruvida jag skulle skjuta på fastandet tills imorgon eller köra idag. Tillslut bestämde jag mig för att det fick gå som det går, men jag kunde ju åtminstone försöka.

Det är lite smått problematiskt att kombinera jobb på förskola och 5:2-metoden ibland. Framförallt när jag blir inringd till lite olika avdelningar skiftande dagar. Jag har ingen lust att förklara mig varje gång och framför allt vill jag inte påverka barnen med mitt sätt att äta. Jag har ännu inte riktigt klurat ur hur detta ska fungera på bästa sätt. Ska jag ta med mig egen mat eller äta mini-portion av det som bjuds på? Det är så himla svårt.

Rent pedagogiskt känns ju en mini-portion som det bästa alternativet, men då tycker jag å andra sidan att det är sjukt jobbigt att inte veta hur mycket jag faktiskt får i mig, så att jag kan anpassa resten av dagens mål till detta.

Men idag blev det i alla fall: 
8.15 - En kopp svart kaffe
11.15 - Cirka en matsked makaronipudding, två matskedar vitkålssallad, vatten
18.00 - Middag. Falafel med stekt vitkål & morot, broccoli, gurka och mini-keso (318 kcal)

Det får väl duga. Man kan inte göra allt perfekt här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar