måndag 2 september 2013

Middag!

50 gram morot (20 kcal)
70 gram vitkål (18 kcal)
60 gram broccoli (21 kcal)
50 gram mini-keso (35 kcal)
90 gram kycklingskivor (90 kcal)
margarin till stekning, cirka 63 kcal.

 Stekte vitkål och morot i lite smör, saltade och pepprade. Till det åt jag det ni ser ovan. Hett tips! Blev totalt 247 kcal.

Jag har i princip slutat planera mina måltider. Vilket jag ser som ett tecken på att 5:2-metoden äntligen har blivit min livsstil. Den enda planeringen jag egentligen gör är att jag alltid ser till att jag har handlat hem basvaror inför veckans första fastedag så att jag vet att jag har allting hemma under veckan. Alltså grönsaker, kaffe, keso, ägg och något "matigt", kanske falafel, sojakorv, kyckling, lax eller liknande. Utifrån dessa varor hittar jag alltid på någonting som jag vet att jag tycker om. Jag kanske inte experimenterar så mycket med grytor, men jag tycker att det duger rätt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar