söndag 22 september 2013

Chockerande resultat!

Jag tror att det måste vara något fel på mina föräldrars våg, för det här går inte ihop i mitt huvud.

I tisdags vägde jag mig hos en kompis, tidpunkt 15.50. Vågen visade att jag hade gått ner 2,6 kg på fem veckor.

Idag vägde jag mig hos mina föräldrar, tidpunkt 19.10. Trots intag av frukost, resterna av en godispåse från igår, hamburgare & pommes, tårta och en kaka, plus massvis med kaffe så visade deras våg att jag gått ner ytterligare 1,4 (!) kg sen i tisdags!

Det betyder alltså att jag har gått ner hela 4 kg på sex veckor. Det är ju för fan inte klokt, haha.

Jag är jätteglad förstås. Men det känns helt knäppt att vågen visar på 1,4 kg mindre på bara fem dagar när jag dessutom väger mig kvällstid. Galet, det är vad det är. Men jag är glad dock. Det känns som att det går i rätt riktning.

Nu börjar jag äntligen känna att det kanske finns ett hopp för mig som normalviktig i framtiden. Det vore helt fantastiskt. Jag har inte varit normalviktig sedan jag gick i tredje klass, eller så. Jag har aldrig varit normalviktig i mitt vuxna liv. Det vore så fint att bli det innan jag blir 25 år, så att jag kan leva resten av mitt liv med att må bra i mig själv och inte konstant känna mig större än alla andra.

Mitt BMI ligger på 30,5 nu. Det står för fetma. Vilket känns skevt för när jag tänker på fetma tänker jag att man är mycket större än vad jag är. Jag har aldrig känt mig fet, snarare överviktig. Men går jag ner ytterligare två kilo kommer jag ligga på ett BMI på 29,8 vilket kommer göra att jag då ses som överviktig istället.

Det känns riktigt bra.

Men man ser ju definitivt skillnad. Den vänstra bilden är från vecka 2 och den högra är från vecka 11. 

(Ber om ursäkt för det äckliga på spegeln på vänstra bilden. Jag fick en hostattack när jag borstade tänderna och sen glömde jag torka bort det innan jag tog bilden... tyvärr)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar