torsdag 19 september 2013

Aptitreglering.

Jag har märkt en stor skillnad i min aptit sen jag började med 5:2. Jag har vissa dagar som jag är så himla hungrig på, då blir jag inte nöjd med en portion utan vill helst äta två portioner och sen är jag konstant småhungrig. De dagarna kommer dock rätt sällan, skulle säga att det är max 1-2 gånger i månaden jag känner så.

Men jag är sällan så hungrig på morgonen längre och idag har jag inte varit hungrig alls, på hela dagen. Jag åt en liten yoghurt till frukost och sen ville jag inte ha något mer. Tänkte att jag köper en banan eller en smörgås när jag kommer till skolan ifall jag blir hungrig. Blev inte hungrig, men åt en smörgås vid 11 ändå.

Sedan åkte jag och lunchade med några klasskompisar. Vi åt kinabuffé och jag tog mini-portioner av det som fanns och orkade inte ens äta upp allting. Detta var vid ett-tiden och jag är fortfarande mätt. Känns lite som att jag lika gärna kan hoppa över middagen ikväll eftersom att jag ändå inte verkar vara hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar