måndag 23 september 2013

Dagen som varit.

Jag var orolig över hur lunchen skulle bli idag när jag skulle vara på min praktik. Jag vill inte behöva sitta och förklara mig varför jag äter mindre två dagar i veckan och jag vill inte ha för mycket frågor om det heller. Det är bara så jag lever, och det är det. Inget att förklara.

Men hur lättad jag blev vid lunchtid när min handledare berättar för mig att hon äter enligt 5:2-metoden och därför bara äter grönsaker? Väldigt, väldigt lättad.

Så till lunch pillade jag i mig några små bitar tomat, två skivor gurka och en chicken kebab-bit. Tänker att det kan inte överskrida mer än max 50 kcal.

När jag kom hem hetspluggade jag ett par timmar och blev så frustrerad att jag var tvungen att åka iväg och tröstshoppa lite höstkläder.

Lyckan i att köpa en jeansskjorta i storlek 40 och den inte sitter tight någonstans. Det kändes fint. Jag övervägde till och med att gå ner till storlek 38, men jag orkade inte prova. 

Middagen blev vid 19.30 idag och bestod av något jag ofta äter under fastedagarna. Det vill säga kycklingskivor från Pärsons, stekt vitkål & morot, broccoli och keso. Totalt 245 kcal.

Så idag har jag bara ätit cirka 300 kcal än så länge. Det var skönt att ha som en längre fasta idag istället för att äta mellanmål hela tiden. Men samtidigt blev jag illamående efter ett tag och det är ju inte så roligt. Precis innan middagen blev jag så illamående att jag knappt visste var jag skulle ta vägen, så då visste jag att nu behöver min kropp mat. Den är inte gjord för helfasta. Eller det är åtminstone inte värt att helfasta om jag blir illamående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar