tisdag 16 juli 2013

Vilka dagar ska man fasta?

Det absolut viktigaste är att hitta en struktur som passar en själv bäst. Jag vet att vissa väljer att köra två fastedagar på raken för att få det "överstökat" medan några fastar tisdag och torsdag.

Jag började med tisdag och torsdag i början, men sedan upptäckte jag att det dels kändes som att jag bara kände mig tvungen att passa på att äta det jag ville under onsdagen för att torsdagen kändes tung annars att sig igenom. Vilket inte alls blev bra. Men även för att det kändes skevt att strukturera upp det i; äta, fasta, äta, fasta, äta, äta, äta. Då blev det helt plötsligt fyra ätardagar på raken. Det kändes bättre för mig att då lägga upp det fasta, äta, äta, fasta, äta, äta, äta istället.


De gröna fälten visar fastedagarna medan de röda fälten visar ätardagarna. Fick inte till det bättre än såhär, men gav ett försök att försöka förtydliga vad jag menar med att det känns som att ätarperioden blir så lång om man fastar på tisdagar och torsdagar.


Dessutom kändes det lämpligt att börja fasta på måndagen med tanke på att det är så vanligt förekommande att man säger "på måndag börjar jag!". Måndag är starkt förknippat med en börja-om-dag, och att då börja den dagen med fasta som bidrar till att man känner sig piggare och gladare är väl ett ganska perfekt upplägg, tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar