onsdag 24 juli 2013

För att 5:2 är fantastiskt.

Läste artikeln som kom ut igår i Expressen angående 5:2. Läs den här. Det roligaste i hela artikeln tyckte jag var det här; 

"En del dieter, som LCHF, är ju potentiellt farliga för hälsan. Periodisk fasta innebär inga risker och det finns inget vinstintresse bakom metoden. Till dem som vill testa fem-två säger jag "kör". Funkar det för dig så funkar det, säger Stephan Rössner."

Så himla sant och intressant! De flesta dieter får kritik från alla möjliga håll när de börjar uppmärksammas i medie och man talar om att det kan vara farligt, att det är outforskat och så vidare. Den enda kritik jag läst om 5:2 är exempelvis samma man som i citatet ovan som sa att 5:2 inte fungerar ifall man överäter/äter onyttigt fem dagar i veckan. En annan sak jag har hört, har för mig att det var Livsmedelsverket, som sa att en negativ konsekvensen av 5:2 är att man kanske är lite hungrig en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar