torsdag 25 juli 2013

Vecka 4 - fastedag 2.

Den här veckan har känts ganska bra måste jag säga. Jag har inte ätit något onyttigt alls sedan i lördags och jag har inte heller svullat på något sätt. Jag har ätit mindre portioner och inte alls varit särskilt sugen på något onyttigt. Trots att det har funnits både kakor och choklad i personalrummet på jobbet, så har jag inte ens tagit en bit under mina ätardagar.

Kan inte riktigt förstå att det redan har gått en månad sen jag började med 5:2. Officiellt blir det väl egentligen en månad på tisdag, men ändå. Det har gått så fort och så smidigt med allting.

Idag blev det;
11.00 - Varma koppen, redd kycklingsoppa (85 kcal)
14.00 - 1 kokt ägg (75 kcal)

Och nu ska jag äta detta till middag;

Sallad, cirka 96 kcal
Bulgur cirka 54 kcal
Kyckling, cirka 100 kcal
Keso 90 kcal
Totalt: 340 kcal


Den här middagen är en riktigt chansning, speciellt utan matvåg. Jag har uppskattat vikt och kalorimängd väldigt mycket idag. Den grillade kycklingen var nästan svårast, men jag läste på förpackningen att 100 gram var 100 kcal, så jag utgår ifrån det. Har fått googla som en galning för att komma på ungefär hur mycket 100 gram grillad kyckling motsvarar i dl-mått. Så ja, den här middagen är en riktig chansning och det känns lite småjobbigt faktiskt. Men vadfan, några kalorier hit eller dit borde inte spela så stor roll tycker jag.

I helgen har jag bestämt mig för att jag ska ta tag i att åka och köpa en matvåg. Gud vad det kommer att underlätta under fastedagarna! Slipper jag uppskatta hit och dit hela tiden och få mer svart på vitt exakt hur mycket jag kan äta.

Om jag har uppskattat middagen rätt så ligger dagens intag på exakt 500 kcal.

2 kommentarer:

  1. Hej. Kul att hitta din blogg. Ska följa den med intresse. Vi har också börjat med 5:2 metoden sedan 2 veckor och det går riktigt bra. Vi äter enkel frukost och sedan middag och en massa vatten under dagen. /kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlåt för ett väldigt sent svar. Men vad roligt! Jag hoppas att det går bra för er!

      Radera