tisdag 16 juli 2013

Tisdag - ätardag.

Såhär dagen efter en fastedag känner jag en sådan extrem skillnad i kroppen och hur gott fastedagarna gör mig. Jag är så mycket tröttare under mina ätardagar än under mina fastedagar. Energinivån har känts låg och visserligen kan det bero på andra faktorer som dålig sömn, att det är varmt och att jag inte har druckit tillräckligt med vatten.

Jag känner mig uppblåst och svullen i kroppen, förmodligen för att min kost har bestått mest av kolhydrater som jag vet brukar göra att jag känner mig svullen. Jag har ätit så dåligt idag, men jag tänker inte ha någon ångest över det. Själva poängen med 5:2-metoden är att jag ska må bra, i det stora hela. Jag ska alltså inte få ångest över vad jag äter eller känna mig "dålig".

Men idag har jag ätit:
Frukost: Keso och hallon, blåbär.
Lunch: Spagetti och tonfiskgryta.
Mellanmål: 2 smörgåsar med ost, mjölk.
Middag: Lasagne, sallad och vitlöksbröd.
Efterrätt: Glass och jordgubbar.
Övrigt: Choklad.

Så ni ser ju. Verkligen inte konstigt att jag känner mig svullen i kroppen. Men samtidigt så är det skönt att "festa" till det ibland. Var ivägbjuden på middag och då blev det liksom lite mycket. Imorgon är det en ny dag och då kommer jag förmodligen känna ett mindre behov av att äta så mycket kolhydrater, eftersom att min kropp uppenbarligen inte mår helt toppen av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar