måndag 22 juli 2013

Måndag - fastedag del 2.

Nä, vilken tung dag det har varit idag alltså. Mitt magont övergick till illamående vid åttatiden imorse. Drack åtskilliga koppar med svart kaffe för att orka med dagen, men vid halv tio kände jag att det nästan blev olidligt att hålla sig utan mat ända fram till 11 så då tog jag ett ägg. Vanligtvis brukar jag tycka att det känns bra att fasta, men idag har det inte alls varit särskilt kul. Bara motigt.

9.30 - 1 ägg (75 kcal)
11.00 - Varma koppen, Minestrone (90 kcal)

Till middag (cirka 18.00) blev det detta;

Fyra falafel - 169 kcal
80 g paprika - 25 kcal
1/4 dels gurka - 14 kcal
100 gram mini-keso - 70 kcal
100 gram broccoli - 35 kcal
50 g isbergssallad - 8 kcal
Totalt: 321 kcal

    

Mycket gott och mycket mättande. Jag använder Shape up Clubs kaloriräknare för att ha någorlunda koll på hur många kcal jag får i mig. Dock tycker jag inte att den känns helt pålitlig så jag ska försöka hitta någon bättre. Om någon vet någon bra så får ni gärna tipsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar