måndag 29 juli 2013

Vecka fem, fastedag ett.

Väckarklockan ringde klockan sex. Upp och koka akut-ägg* till dagens fastedag. Koka kaffe. Fixa i ordning mig inför jobbet.

8.00 - Kaffe.
9.30 - Kaffe
11.00 - Varma koppen, minestrone (90 kcal)
12.30 - Kaffe
14.00 - Kaffe
18.45 - Middag! (232 kcal)

Dagens middag blev detta;


148 g kyckling (148 kcal)
200 g vitkål (44 kcal)
100 g morot (40 kcal)
100 g broccoli (34 kcal)
34 g haricot verts (7 kcal)
100 g mini-keso (70 kcal)
30 g japanese soy (22 kcal)
Totalt: 365 kcal


Men alltså. Ni ser ju själva, jag kan omöjligt äta en hel stekpanna med mat ensam. Det känns inte hälsosamt för fem öre. Så tack vare min nya matvåg kunde jag väga min mat och räkna ut hur mycket min portion av kycklingwoken blev.

Så det här var min middagstallrik istället!
Kycklingwok (162 kcal)
Keso (70 kcal)

I alla fall är denna wok ett hett tips när man saknar lite inspiration, eller när man lagar middag till exempelvis en hel familj. Vägande och räknande tar en hel del tid dock, men det får det vara värt tycker jag.

Så dagens totala kaloriintag ligger enbart på 322 kalorier idag. Får se om jag äter något mer eller om jag nöjer mig med detta idag. Behöver ju inte proppa i kroppen mat om jag inte är hungrig. Det känns bara onödigt.

*Det vill säga ett ägg som får intas vid behov, typ när jag känner; jag dööör om jag inte får äta nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar