måndag 29 juli 2013

Vecka fems erövringar!

Kan inte förstå att jag redan är inne på vecka fem! Äntligen börjar det här falla på sin plats, känner jag. Och igår gjorde jag det jag borde ha gjort för längesen;

Köpte den här snygga matvågen!
Ett väldigt bra köp. Snygg, lätt, liten och smidig för ynka 129:-. Så värt med tanke på hur beroende man egentligen blir av att ha en köksvåg under fastedagarna. Jag resonerade som så att om jag ska leva efter 5:2 resten av mitt liv så kan jag lika gärna göra det ordentligt och investera i en köksvåg som hjälper mig få alla kalorier på svart och vitt, istället för det höftande jag sysslat med hittills. Jag tror det kommer underlätta en del, och det känns så spännande att laga mat nu!

Dagens erövring var att jag var och handlade under en fastedag. Har undvikit det hittills. Vet egentligen inte varför då jag aldrig känt sug efter godis eller annat jag inte "får" äta under fastedagarna. Borde egentligen vara mer ekonomiskt att handla under en fastedag så att man inte suktas efter att köpa sådant som inte ingår i handlingslistan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar