tisdag 23 juli 2013

Tisdag.

Jag börjar känna att jag börjar komma i balans nu med allt. Utan särskilt mycket eftertanke äter jag inte så mycket mer än vad kroppen behöver, exempelvis. Innan 5:2 kunde en vanlig vardag se ut ungefär såhär;

6.30 - Frukost hemma.
7.30 - Frukost på jobbet.
10.00 - Frukt
11.00 - Lunch, minst två portioner. Äter snabbt och stressat.
14.00 - Mellanmål
18.00 - Middag

Stackars min kropp. För det första är två frukostmåltider det sista jag behöver. Så imorse tänkte jag att idag får jag välja om jag vill ha frukost hemma eller på jobbet. Och lunchen den senaste tiden blir oftast en portion som jag äter sakta. Känner mig så mer sund. Det roligaste är att jag inte känner att jag bara bestämmer mig för det och kämpar längre, utan mer att jag faktiskt lyssnar på min kropp och ger den den mängd som den vill ha och behöver. Jag slipper ont i magen, svullnad och trötthet bland annat.

Så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar