söndag 21 juli 2013

Helgen.

Det roligaste med 5:2 är resultaten. Hela den här helgen har det känts som att jag inte orkar äta lika mycket som tidigare. Jag har ätit små portioner och inte varit särskilt hungrig. I fredags köpte jag godis och vanligtvis äter jag upp allt som jag har tillgång till. Men jag åt knappt en halv påse och sen la jag undan den och ville inte ha mer. Stort framsteg.

Idag var jag och handlade inför morgondagens fasta. Jag har planerat att äta falafel. Enligt paketet innehåller fyra falafel 169 kcal, vilket är hur bra som helst. Det är gott och mättande också.

Det enda jag tycker är så himla jobbigt är att det enda folk frågar mig när de får höra att jag äter enligt 5:2 är "har du sett några resultat än?". Alltså, det är ju klart att jag vill gå ner i vikt. Men jag vill inte att fokuset enbart ska ligga på vikten och jag har absolut ingen lust att diskutera min eventuella viktnedgång med andra hela tiden. Jag äter enligt 5:2 för att må bra. Det är huvudsyftet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar