måndag 15 juli 2013

Vad ska man äta?

Du får i princip äta vad du vill. Jag väljer att noga välja mina kalorier efter vad jag tycker är vettigt att få i mig. Jag vill få "valuta" för kalorierna, så att säga. Jag vill äta varm, fräsch, tillagad och nyttig middag. Det ger mig positiva känslor av fastedagarna och jag känner mig inte förbjuden eller begränsad. Jag äter det jag tycker om helt enkelt.

Om man tittar på middagen jag åt tidigare idag;



















Detta innehöll 379 kcal. För skojs skull så satte jag mig och jämförde ungefär vad det här kan motsvara i annan kost. Dessa 379 kcal skulle kunna bytas ut mot;
  • 3 havrekakor (336 kcal)
  • 12 after eight (384 kcal)
  • 1,5 mars-choklad (351 kcal)
  • 1/4-del Frödinge kladdkaka (370 kcal)
  • 1/3-dels påse Grillchips (324 kcal)
  • 2 öl (328 kcal)
  • 3 glas vin (309 kcal)
Men varför äta snabba kolhydrater som gör dig hungrig snabbt igen när du istället kan äta en rejäl, ordentlig måltid fylld med vitaminer, fett, mineraler och antioxidanter som håller dig mätt och glad hela kvällen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar