måndag 15 juli 2013

Mått.

Vecka 1 (25/6)

Mage: 109 cm
Midja: 89 cm
Lår: 64 cm
Vad: 43 cm
Bröst: 101 cm
Arm: 34 cm
Höft: 115 cm

Vecka 2:1 (2/7)

Mage: 107,5 cm
Midja: 84 cm
Lår: 63 cm
Vad: 43 cm
Bröst: 100 cm
Arm: 34 cm
Höft: 113 cm

Vecka 2:2 (5/7)

Mage: 108 cm
Midja: 86 cm
Lår: 63,5 cm
Vad: 43 cm
Arm: 33 cm
Bröst: 100 cm
Höft: 115 cm

Det man kan se är att på en vecka (vecka 1 till vecka 2:1) minskade jag totalt 10,5 cm. Men under senare delen av vecka två hade en del av mina mått ökats rätt rejält. Mellan vecka 2 och 3 har jag haft semester en vecka och valde att inte fasta, detta gör att jag inte riktigt har vågat mäta mig än. Jag kanske mäter mig i slutet av den här veckan. Men jag är rätt säker på att jag har gjort en del bakslag. Dessutom tror jag inte att det är så bra att mäta sig två gånger i veckan utan att en gång i veckan är rimligare för att man ska kunna se skillnaden på ett mer rättvist sätt.

Än så länge väger jag mig inte. Vikten på vågen är inte för mig viktig på det sättet att jag vill använda mig av det. Jag tycker att kroppens mått är ett vettigare sätt att se skillnad på än ett par siffror på en våg. Vågen får mig bara att känna negativa känslor, fastän jag är rätt nyfiken på att kunna se skillnaden i framtiden. Men samtidigt är det inte enbart vikten som är i fokus till anledningen varför jag har valt att leva efter den här metoden. Det viktigaste för mig är att må bra i det stora hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar