onsdag 16 oktober 2013

Skärpning nu!

Nej, herregud vad jag skäms över mig själv just nu. Jag har lagt ner fasta den här veckan också. Det gick ju jättebra att fasta i torsdags trots att jag misstänker magkatarr. Men den här veckan använder jag magkatarren som en ursäkt för att slippa istället.

Nästa vecka blir det ordning och reda. Det fungerar inte att jag ska hoppa över fastan, för jag ÄR ju säker på att 5:2-metoden är grejen för mig. Jag vill inte säga "äh, jag pallade inte längre" så att alla som har fördomar får de bekräftade. Nä.

Rent viktmässigt har jag dock ingen ångest. Jag har inte hoppat över fastan för att svulla i saker. Jag har faktiskt ätit väldigt dåligt den här veckan. Dåligt som i att inte äta ordentligt, alltså.

Exempelvismåndag;
Frukost: 2 knäckebröd
Lunch: 1 liten portion ris med gryta
Mellanmål: 1 korvbröd

Tisdag:
Frukost: 4 knäckebröd (flatbröd)
Lunch: En banan
Middag: 3/4-delar Felix ost & broccolipaj.


Ni ser ju. Jag har inte fått i mig nästan någonting. Skulle inte förvåna mig alls om det fortsatte i samma mönster den här veckan. Men men. Snart blir det ordning och reda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar