fredag 11 oktober 2013

Springförbättring.

Allt som allt gick fastedagen rätt bra igår. Det var tungt i början av dagen men mot kvällen, efter middagen, glömde jag helt bort att jag fastade och kom på det när jag blev lite småhungrig.

Idag var jag ute och sprang med min "PT". Förra gången, i söndags, var det första gången jag sprang på ett år och var därför rätt dålig. Jag orkade nästan ingenting, kom knappt upp för backen jag skulle springa upp och ner för och orkade inte springa några långa sträckor alls.

Men idag blev jag så glad för att det gick så mycket bättre! Från att ha sprungit upp för backen hela vägen en enda gång i söndags, till att springa upp för hela backen fyra eller fem gånger ikväll! Det tycker jag är bra. Jag har ingen aning om hur långt jag har sprungit totalt idag, men kanske 3-4 km i alla fall.

Det är så himla roligt med förbättring! Jag är så stolt över mig själv som orkar lite lite mer för varje gång som jag springer. Upprätthåller jag detta kommer jag lätt orka springa 5 km snart, utan att gå, det tror jag verkligen på.

Det enda som suger är att jag har ont i mitt knä. Förhoppningsvis går det över snart. Plus, att mitt illamående ALDRIG försvinner?! Jag blir tokig! Jag mår illa varje dag, till och från, sedan i söndags. Men det försvinner nog snart. Jag håller tummarna för det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar