torsdag 3 oktober 2013

Fastedag 27.

Är det bara jag som tycker det känns jobbigare att fasta under mens? Jag är mycket hungrigare under mensen än annars. Plus tröttare.

Den här veckan var jag helt knäpp med maten. Jag åt köttfärssås och spaghetti i tisdags (vilket jag inte ätit på hundra år, pga undviker pasta i största mån). Men jag blev liksom aldrig nöjd! Jag åt två portioner. Sedan var jag så sötsugen att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Och så fortsatte det på onsdagen. Jag har med andra ord ätit väldigt dåligt den här veckan, men det var inte förrän igår som jag förstod varför. Mensen.

Jag blir alltid så när mensen kommer. Hungrig och sötsugen, konstant. Därför känns det extra tungt att fasta idag. Men jag försöker trösta mig med det faktum att imorgon är det fredag och då får jag äta choklad om jag vill.

Idag har jag föreläsning mellan 12-14, det vill säga precis i lunchtid. Men det har jag löst med en matlåda med keso och broccoli, så jag ska nog överleva den här dagen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar