torsdag 10 oktober 2013

Vecka 15, fastedag 28.

Om ni undrar varför antal fastedagar och antal veckor skiljer sig, är för att jag räknar enbart de dagar jag fastar men alla veckor sen jag började. Hoppar jag över en fastedag så räknar jag inte med den, därför blir detta min 28e fastedag och inte min 30e. Ändå ganska bra gjort att på femton veckor bara ha skippat två fastedagar totalt, känner jag.

Det är tungt idag. Jag stod mellan valet och kvalet om jag skulle fasta eller inte imorse. Men så kände jag att en av anledningarna till varför det känns jobbigt beror på att det har gått en hel vecka från förra fastedagen tills idag. Jag tycker det känns kämpigare när det går så lång tid emellan, man kommer bort lite från vanan och måste börja om på noll igen. Därför bestämde jag mig för att jag måste fasta idag, för om det är såhär jobbigt med bara en vecka emellan, hur blir det då med 1½ vecka emellan fastedagarna?

Och det går bra. Jag var superhungrig redan vid tio när jag skulle på föreläsning, men det försvann efter ett tag. Vid 12 åt jag 50 gram keso, 50 gram broccoli och en clementin. Har inte räknat ut kaloriintaget än. Men det ligger väl på under 100 kcal.

Sedan var jag hungrig när jag kom hem, men just nu känns det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar