måndag 4 november 2013

Vecka 19, fastedag 29.

Nu har jag haft världens längsta paus, så nu är det dags att kicka igång detta igen. Jag tänker inte be om ursäkt och jag har absolut ingen ångest alls över hur det har varit. Det blir så ibland. Allting kan inte alltid rulla på som man tänker sig. Det händer saker.

Det var riktigt tungt att fasta idag, åtminstone från 7-14 ungefär. Då kändes det jobbigt. Mycket på grund av att jag hade en riktigt dålig dag. Jag hade med mig ett ägg till lektionen men det hade totalkrossats i väskan, när jag såg det var jag nära på att börja grina. Det kändes så himla jobbigt. Men jag åt det ändå. Sedan blev jag på bättre humör.

Hade en extremt stor lust att skita i fastan cirka tusen gånger under dagen. Choklad och kakor lockade som tusan, men nej. Det är en dag det handlar om. Det är inte hel livstid utan sötsaker. En dag. Det klarar man, det vet jag ju. Så jag stod ut och nu känns det inte alls jobbigt längre.

Så det jag har ätit är;
Mellanmål kl 11.00 - Ett kokt ägg (89 kcal)
Lunch kl 15.00 - Varma koppen, sparrisoppa (110 kcal)
Middag kl 18.30 - Falafel, gurka, paprika och broccoli (250 kcal)

Förhoppningsvis räcker det med bara det idag. Annars får det bli två knäckesmörgåsar på 25 kcal/styck och en kopp te ikväll. I vilket fall som helst hamnar mitt kaloriintag idag på runt 500 kcal, så det är ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar