söndag 24 november 2013

Jomen..sååatt..

Det går verkligen inte bra för mig just nu. I slutet av varje vecka tänker jag att "NU, nu ska jag komma tillbaka". Men så blir det sällan så. Ibland blir det en fastedag och ibland ingen alls. Men jag försöker att komma tillbaka.

Däremot så händer det ganska ofta nuförtiden att jag inte äter frukost och äter bara två måltider på en dag. Jag tycker det är ganska skönt att bara äta för att man är hungrig. Jag märker allt mer att jag tänker mycket mindre på mat. Jag kan komma på mig själv att "oj, vad många timmar det var sen jag åt någonting" eller hur lite jag har ätit under dagen.

Trots att det inte flyter på så värst bra med 5:2-metoden så går jag ner i vikt. Huvudsaken är att jag inte mår sämre eller går upp i vikt.

Imorse vägde jag mig och hade gått ner 1,1 kg på två veckor. Känns hälsosamt och bra. Det innebär att jag har gått ner totalt 18,7 kg och är ett kilo från delmål två. Och bara elva kilo kvar till mitt mål. Håller tummarna för att det fortsätter i rätt riktning och att jag kommer i rätt spår med 5:2 snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar