torsdag 7 november 2013

Middag!

Det bästa med 5:2-metoden är att när man har sug efter vad-det-nu-kan-vara så kan man alltid försöka hitta kalorisnåla alternativ till det man vill ha. Som idag. Jag har bara velat ha godis och skräpmat. Hur jag löste det? Läkerol och så fick det bli en veggie-burgare med rödlök, paprika och hamburgerdressing (257 kcal).

Just middagen låter väl inte genomspännande och det var inte direkt den största portionen mat jag fick i mig, men ändå. Det var en hamburgare i alla fall. Hade kunnat göra den godare ifall jag hade orkat åka iväg till mataffären för att handla ingredienser, men äh. Man tager vad man haver.

Just nu är jag uppe i 390 kcal så det blir nog två-tre knäckebröd som kvällsmat ikväll. Då slipper jag känna mig hungrig när jag går och lägger mig. Det blir fint det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar