torsdag 7 november 2013

Fastedag 30.

Igår kväll kom jag på att det var onsdag och att det innebär att det är fastedag idag. Tur ändå att jag kom på det i tid. När man skippat fastan i en månads tid är det lätt att hamna ur gängorna. Tiden innan pausen flöt på utan att behöva tänka efter, men nu måste jag påminna mig själv igen.

Vaknade hungrig imorse och tyckte livet kändes tungt i allmänhet. Men drack en halv kopp svart kaffe och gjorde i ordning en matlåda och sen blev det bättre när jag väl kom iväg.

Har dock haft ett himla sug på allt möjligt idag, men det är bara att bita ihop och köra på. Jag vet att det kommer kännas värt det imorgon. Imorgon när jag vaknar kommer jag inte ens komma ihåg hur halvmotigt det kändes med mat idag. Det peppar mig lite.

Lunchen idag bestod av 55 gram kycklingskivor från Pärsons, 50 gram broccoli, 50 gram paprika, 60 gram gurka och 50 gram lätt-keso. Det blev totalt 133 kcal och det känns ju helt okej som lunch ändå. Mättar magen på ett litet kaloriinnehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar